Thursday, July 14, 2011

sebab aku nak jadi orang biasa.

Dalam hidup ni

bukan semua yang kita rancang akan jadi

bukan semua mimpi akan jadi realiti

tapi hidup pasti akan ada cabaran dan dugaan

yang pasti akan mendewasakan kita dan mematangkan kita

hidup tak selalu indah macam cita fairytale

hidup juga tak selalu malang macam Cinderella

aku nak hidup yang biasa.

setiap hari pasti akan ada benda yang akan buat aku marah sakit hati

tapi yang pasti setiap pagi aku akan lupakan semua rasa yang semalam

aku nak sentiasa senyum ketawa menangis marah geram

sebab aku nak jadi orang biasa.

dan orang biasa akan ada semua itu.

aku tak nak terasing dalam dunia aku sendiri.

tapi jika sesuatu yang baru datang dalam dunia aku

atau aku masuk ke dunia lain

apa akan jadi pada aku?

bersediakah aku menjadi yang lain dari aku.

mungkin itu jalan takdir aku

mungkin masih samar pada aku

tapi DIA lebih tahu

andai itu takdir aku terima

walau hati masih kosong

walau diri masih belum bersedia

sebab DIA lebih tahu

sebab aku hanya orang biasa.

cuma dunia aku akan berbeza dari mereka

cuma aku miliki dunia itu sebelum mereka

mungkin ini jalan terbaik


TERIMA KASIH ALLAH



Assalamualaikum.

No comments: